• sydan-tyyny-meditaatio
  • Sydän meditaatiotyyny
  • Joogasali Keidas, Kirkkonummi

SYDÄN meditaatiotyyny

From: 46,00 

Poista

Kotimainen sydämen muotoinen meditaatiotyyny joka muovautuu jokaisen istujan alle halutulla tavalla tukien ergonomista istuma-asentoa.

Tuotetiedot

  • Leveys 42 cm
  • Syvyys 30 cm
  • Korkeus 12-15 cm
  • Materiaali: Päällinen on vahvaa puuvillaa
  • Täyte: Tattariakana
  • Tilausvärit: luumu, oliivin vihreä, jään sininen, harmaa ja luonnonpellava
  • Suunniteltu ja valmistettu Sarwa Yogalla Suomessa

Huolto

Tyynyssä ei ole erillistä päällistä mutta tyynyn voi tyhjentää tarralla suljetusta täyttöaukosta. Ota akana talteen, käännä päällinen nurin, ravista ja pese koneessa 40 asteessa. Pesun jälkeen täytä tyyny vanhalla tattariakanalla tai halutessasi voit vaihtaa hyvin istutun tyynyn sisukset uuteen tattariakanaan.

Käyttö

Tyynyn täytteenä on jämäkkää ja muokkautuvaa tattarin kuorta eli akanaa. Tattariakana tukee istuma-asentoa häntäluun ja alaselän alta paremmin kuin muut pehmeämmät, muokkautumattomat täytteet. Riittävän jämäkkä istuinalusta auttaa sinua löytämään oikean asennon, jolloin selkäsi pysyy rentona suorassa.

Sydän -meditaatiotyynyssä kantapäät asettuvat lähemmäs lantiota, mikä auttaa tasapainoisen istuma-asennon löytymisessä. Mikäli tyyny on liian korkea, täytettä voi helposti vähentää. Sopiva istuinkorkeus riippuu lonkkien notkeudesta.

Jos polvesi eivät yletä asennossa lattiaan, käytä polvien alla jotain tukea, kuten joogatiiltä, polvityynyä tai tiukaksi rullattua huopaa. Myös polvituen tulee olla riittävän jämäkkä, sillä pehmeästä tuesta ei ole apua.

Hyvässä meditaatioasennossa polvet ovat lonkkia alempana tai lonkkien korkeudella. Tämä mahdollistaa selän pysymisen suorassa jännittämättä. Kun lonkkia alempana olevat polvet nojaavat lattiaan, polvityynyyn tai muuhun tukeen, voivat lonkatkin rentoutua. Meditaatioasennon tulisi olla valpas, ryhdikäs ja rento. Hyvä asento on löydettävissä kaikille, mutta siihen voidaan tarvita yksilölliset tuet. Meditaatioasennosta johtuvat mahdolliset niska-, selkä-, lonkka- ja polvikivut ovat usein korjattavissa asennon muutoksilla ja riittävillä tuilla.

Don’t just do something, sit there!

Puuvillakankaiden värikartta